Dag 05 – Vad är kärlek?

Alla har vi läst, sätt, kärlek och varit med om kärlek. Kärlek till en person som man har riktigt starka känslor för, ordet ''älskar'' tycker jag missbrukas för ofta i vardagen. Att man säger det även fast man inte menar det, kanske tycker man att man gör det just i det läget.
Men att säga det ska man visa att man kan offra allt för den personen osv, och att personen verkligen betyder mest för personen.

Hade ett förhållande i sommras då jag kan kalla det för en ''romans'' eftersom det inte höll så länge, så jag har verkligen aldrig känt så starkt för en annan person som i filmen ''P.S I Love You'' såg den och vet inte om jag skulle klara av att vara i hennes läge, eftersom hon suttit inne i sin lägenhet och gråtit i månader.

Men eftersom jag varit tillsammans med killen i sommras, kände att jag verkligen älskade han över allt annat, men efter lite mer än en månad ''glömt'' han är det inte äkta kärlek, eftersom man kan gå och vara kär i en person i flera år, så om ett förhållande tar slut och man fortfarande älskar personen ska det ta  mer än typ en månad att glömme killen.

Dom personerna jag känner verkligen att jag älskar är min mamma, pappa och min bror. Dom betyder allt för mig, det är personerna jag vet till 110% att jag kan offra mitt liv för.

Har även flera vänner son jag tycker sjukt mycket om, en som jag varit vän med i flera år som jag även vart bästa vän med men känner nu att personen inte är rätt för mig att umgås med eftersom jag tycker personen är falsk rakt igenom även om den är härlig att umgås med. Hanna, Josefine, Emma är just nu mina bästa vänner som jag älskar att umgås med som betyder sjukt mycket för mig som jag kan säga just nu att jag älskar. ♥

Kommentarer

Skriv vad du vill här♥

Ditt namn
Stammis? ♥

mail/msn ? ♥(hihi)

Länka så tittar ja in på din blogg!

Vad vill du säga?♥

Trackback
RSS 2.0