Listan: Dag 01 - Om mig!

Om mig: För er som inte känenr mig så bra!

Namn: Alice Minh Christina Olsson
Minh kommer från vietnamesiska namn då jag hette Hoang Minh Nugyet eller något liknande. :)
Ålder: 15 år och några dagar lalala, fyller ju år den 17 April
Bor: Hemma, hihi ! Men en liten ort utanför göteborg!

Vet inte direkt vad jag ska säga men jag är adopterad från Vietnamn och kom till sverige när jag var 6 månader, så jag har bott drygt hela mitt liv i en liten ort utanför göteborg som är himla mysig! Bor ca 10 meter från havet med brygga. Och drygt 100 meter till bussen ca 20 minuter in till "stan". Så det är toppen att bo såhär.
Mitt liv har gått upp och ner och har bytt vännskapskretsar då och då, då jag känenr att jag inte orkat med personerna jag umgåts med.

Från 0an till 2an gick jag på en skola med mina barndomsvänner från dagis, Olivia, Veronica &Agnes.
3an till 6an gick jag på en annan skola tillsammans med Agnes då det var en friskola och bara 7 tjejer i klassen, då vi var som mest och det var stora grupperingar. Blev jobbigt då man inte hade så bra självförtroende, så jag bytte skola av en anledning att det var för mycket grupperingar och inte klara av det.
7an till just nu när jag går i 9an går jag på en skola ''i stan'' 20 minuter ifrån vart jag bor, det går bra eftersom jag åker med min mamma varje dag och tar bussen hem. Det är även detta en friskola...

Mitt liv har ju gått upp och ner och haft sina bra och dåliga sidor, i 7an fick jag då väldigt bra självförtroende tycker jag men hade rätt dålig självkänsla som försämrades ännu mer i sommaren när jag skulle börja i 8an. Så Efter halva 8an hade jag riktigt dålig självkänsla, och det gick ut över min bästa vän. Då jag ink. sket i skolan. Så efter jullovet kände jag att jag behövde ta tag i mitt liv.
Sommaren till jag skulle börja i 9an konfirmerades jag och lärde känna Hanna&Josefine ännu bättre än vad jag redan gjorde och nu är dom mina bästa vänner, även emma som jag har vart bästa vän med sen typ 2 ½ år!
Så på ca 1 år nu har jag rätt bra självförtroende hyfsad självkänsla och världens bästa vänner.
Sommaren 2010 blev jag även kär i en skitgo kille, då det var mitt första seriösa förhållande, varde i 3 månader, hade önskat att det blev fler dagar men något förändrades.

Har flera olika motton som...
Allt händer av en anledning.
Lev livet & ta hand om problemen senare.
Lev som om det vore din sista dag.


Hihi här får ni se hur jag har förändrats genom åren, börjar med året 2007.

Detta va på när jag va på ett skoldisco med min lilla vän Veronica!


Början på året 2008, inne på kicks med Greta då vi tyckte vi va skitcoola när vi hade sminkat oss lite ;)


&Slutet på 2008 då det va inne med ''fjortisstilen'' och min fjortisperiod hade påbörjat.,


SPringer runt och lekar lite år 2009


&Ah den pinsamma perioden år 2009


Slutet på 2009... då jag blivit normalare ;)


Början på 2010


Mitten på 2010


&Just nu ser jag ut såhär! tillsammans med mina grymma vänenr Hanna&Josefine!

fast min lugg är inte så kort längre, den ska klippas!
Kommentarer

Skriv vad du vill här♥

Ditt namn
Stammis? ♥

mail/msn ? ♥(hihi)

Länka så tittar ja in på din blogg!

Vad vill du säga?♥

Trackback
RSS 2.0