Vad ska man göra med sin chokladkalender...?

Första December, snart jul men framför allt ny månad!

Har ju tänkt börja min nya ''diet'' att inte äta socker, dricka läsk att varken försöka att äta så många sura saker. Har ju precis haft ett NO - case då jag fick reda på att det påverkar även kroppen om man äter försurade saker för ofta och mindre basiska. Så nu blir det väll att käka frukter/grönsaker istället för godis. :)

Ni som tänker såhär...


Släng er i väggen!

Har ju skrivit rätt många gånger att jag varit sjuk, haft huvudvärk osv. Har det oftare men kämpar för att hålla mig kvar i skolan eftersom dom har kollen på skolan om man är där eller inte. Annars e ju oftast trött, ja slut helt enkelt, trots att jag sover i 7-8 timmar!

Vi hade ju ett NO - case då vi lärde oss om flera saker bl.a. om hur syror&baser påverkar kroppen då man kan själv göra en skillnad med att tänka på vad man stoppar i sig.  Det kan ju va en av anledningarna till att jag mår som jag gör.

Men självklart vet dom jag känner hoppas jag iaf att dom som känner mig väl att jag inte kommer orka att banta eftersom jag är en liten tjockisgris och äter söt saker som godis, chips, osv varje dag!

Nä nu ska ja leta upp en lista på Sura &  Basiska saker så min lilla mammsiplutt kan hjälpa mig, eftersom hon tycker det är en bra idé & så vet jag bara en enda kompis som tycker samma som jag uppskattar!

För att banta om man inte är för överviktig skulle aldrig komma mig på tanken, för just nu bryr jag mig inte särskillt mke om hur min kropp ser ut, tränar för att må bra & viktigt me kondition&muskler osv.
Kommentarer

Skriv vad du vill här♥

Ditt namn
Stammis? ♥

mail/msn ? ♥(hihi)

Länka så tittar ja in på din blogg!

Vad vill du säga?♥

Trackback
RSS 2.0