Spanien VM -mästere!

Igår såg jag en del på fotbollen, inte så mycket när jag var hos Andreas, men han verka inte kolla så mycket heller, sen orka han inte med mig längre så ja åkte hem, efteresom bussen inte gick så fick min mamma hämta mig på stationen. Dom sista 12 minutena + 2 förlängningarna poå matchen.


I den andra förlängnings kvarten och med bara tre minuter kvar av matchen kom avgörandet, ett mål av Andres Iniesta gav segern till Spanien med 1-0 och Spanien kunde för första gången titulera sig världsmästare.
Ett Spanien som förlorade första matchen i VM och hade press på sig från alla förväntningar inför mästerskapet men som ändå levererade i varje match och växte under turneringen till att bli ett världsmästarlag.

Jag ville ju såklart att Holland skulle vinna eftersom nästan alla förväntade sig och heja på att Spanien skulle vinna, så jag had elust att små reta dom.
Istället när Spanien van hette 7/10 SPANIEN ♥ på msn, då ville ja ja intsiativ till att hete Nerderländerna och smådiskutera lite om att Holland skulle vinna för dom va mycket fräckare än Spaninen, trots matchens gula kort som hängde på deras aggresiva spel och närkamper :)
Jag digga iaf att Johan ...? från Holland blev utvisad :D



roligt att jag såg fotbollen men inte kan ett dugg om det. :) Fick iallafall lära mig en hel del eftersom min mamma kunde det & satt brevid mig :)
Kommentarer

Skriv vad du vill här♥

Ditt namn
Stammis? ♥

mail/msn ? ♥(hihi)

Länka så tittar ja in på din blogg!

Vad vill du säga?♥

Trackback
RSS 2.0