Pannkakor Recept!

Pannkakor 1 portion, 5-6 st:
• 1 dl vetemjöl
• 1/4 krm salt
• 2 dl mjölk
• 1 ägg
• 2 tsk margarin (10 g)
• ev. vaniljsocker om du vill.

Gör så här:
1. Vispa ihop mjöl, salt och hälften av mjölken.
2. Tillsätt ägget och resten av mjölken.
3. Smält margarinet i en stekpanna.
4. Rör ner smöret i smeten.
5. Häll lite smet i stekpannan och grädda pannkakan!

Jag tycker verkligen ni ska ta i vaniljsocker! Då behöver man inte sylt eller socker sen när man ska äta. För då är den redan söt, det är väldigt gott! Jag mäter aldrig hur mycket man jag kan gissa att det kanske blir 2-3 tsk vaniljsocker.

Sedan det här med stekpannan. Jag använde en väldigt liten, så då blir det 5-6 st. Använder du däremot en "normal" storlek på stekpannan blir det 4 st.



Här får ni en bild på mig när jag precis ska börja göra pannkakor!
Alice ♥ Stekpanna



Kommentarer

Skriv vad du vill här♥

Ditt namn
Stammis? ♥

mail/msn ? ♥(hihi)

Länka så tittar ja in på din blogg!

Vad vill du säga?♥

Trackback
RSS 2.0